Kamerasökning

Igår när jag fikade satt jag och funderade på hur många fina bilder jag kommer ta nere i Kroatien med mammas kamera som dessutom kan ta undervattensbilder. Då jag helt plötsligt kommer på att Eric tagit kameran till Indonesien! Riktigt taskigt, jag som hade tänkt fota hur mycket som helst i det kristallklara vattnet. Och om jag inte minns helt fel (vilket jag inte gör), hade jag paxat den före Eric. Men det är nog trots allt inte värt att åka ner och hämta kameran på andra sidan jordklotet.

Så jag tänkte istället att jag skulle ta med min gamla digitalkamera så jag iallafall kan dokumentera lite från Kroatien. Nu släppte en liten sten från hjärtat tills jag kom på att laddaren är borta och att det nog inte finns laddare att köpa till den modellen idag då jag fick den för fem år sen. Då kom jag på den exemplariska lösningen att köpa en ny kamera. Det kan jag behöva när jag ska åka utomlands och sedan flytta ner till Lund, så jag kan bjuda på finfina bilder. Plus att jag får lite vuxenpoäng när jag köper den för egna pengar, som jag faktiskt tänkt göra denna gång. Så nu försöker jag leta reda på en bra kamera i kameradjungeln på internet. Jag funderar på att härma Elin, då hennes kamera är väldigt trevlig.



Carin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0