Måndag nr2

Nu ligger jag hemma i sängen igen och vilar. Det är skönt och jag är sjukt trött. Vete tusan vad jag ska göra åt saken. Sova kanske, men då tappar jag massa tid till att göra annat. Som att ligga med datorn i knät och titta på tv. Det missar jag om jag sover. Och jag får inte höra det roliga som Marremus skulle berätta om jag somnar.

Idag har jag varit ute på äventyr med unga fröken Hall som blev av med sina nycklar efter olgy-fotograferingen. Vi sprang runt i en timmes tid och besökte matsalen, cafeterian, aulan, cafeterian, receptionen, vaktmästeriet, receptionen, ekonomen, receptionen, vaktmästeriet, biblioteket och slutligen receptionen. Sista gången vi anlände till receptionen meddelade receptionsmänniskan att 'det var himla tur att ni kom tillbaka! Jag har precis fått ett mejl från en lärare som har hittat en nyckelknippa!' (här höll vi andan första gången, eftersom vi var rädda att hon skulle säga nyckel, eftersom vi letade efter en nyckelKNIPPA)'Den låg' (andan hålls igen) 'på toaletten' (ännu mer hållen anda) 'utanför matsalen!' Var på vi kunde släppa andan och istället skrika YES. Det var nämligen 100% rätt. Så nu har Klara fått tillbaka sina nycklar. Det var kul.


Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0