Torsdag

Nu är jag återkommen från en upprörarande resa till Örebro. Kanske inte jätte upprörande, men jag är nu i princip runierad eftersom jag har gjort ett nytt leg eftersom jag inte kommer få något körkort innan november. Nog för att jag är en grym bilkörare, men inte så grym.

Jag har även gjort två iaktagelser på denna resa. Den första är att man av någon mystisk anledning alltid blir helt grymt ful på pass och leg foton. Förmodligen körkort också, men det vet jag inget om eftersom jag inte har något körkort. På mitt nuvarande pass ser jag ut som en riktigt arg hamster. I alla fall på ena sidan eftersom jag av någon okänd anledning alltid ser hamsterkinds-svullen ut där. Och mitt nya leg ser jag ut som en 100kilos gris på. Fast kanske inte en gris så att jag har tryne och är smutsig, men jag är rosa och saknar helt hals. You go girl!

Iaktagelse nummer två är den att folk på, okej förlåt för detta, landet inte kan åka rulltrappa. Hemma finns ett system när man åker i rulltrappor, till höger står man och till vänster går man. Detta verkar inte gälla någon annanstans eftersom alla bara står över hela rulltrappan. Överallt. Står man på fel sida har man koll på om det kommer någon anser jag, men icke! Detta är för mig mycket upprörande eftersom jag gärna går i rulltrappan eftersom jag är för bekväm (läs:lat) för att gå i den vanliga trappen.

Jahaja, detta var alltså dagens upprörande händelser. Nu sitter jag i min säng och hoppas innerligt på att ingen kommer och stör mig för då kommer jag få ett utbrott. Och det vill vi ju inte.



Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0