Onsdag, vad är 0^0?

När jag vaknade imorse tänkte jag att idag ska jag verkligen vara duktig och ta tag i mig själv och faktiskt göra lite matte. Sagt och gjort, efter två avsnitt Gossip Girl så bar det av mot köksbordet för matematik C, och deriverings uppgifterna vi fått.

Det första problem jag stötte på när jag deriverat klart tal nummer 1 var att uppgifterna faktiskt var facit-lösa. Det fanns inget bifogat facit till någon av de två sidor som vi fått med oss. Jag funderade ett tag över detta men valde sedan att inte bry mig utan att glatt derivera vidare.

Det andra problem jag stötte på, och det som till sist fick mig att ge upp var talet 0^0. Jag har ju i skolan fått lära mig att allt upphöjt i 0 är 1, men när jag slår detta till synes så enkla tal säger miniräknaren följande; ERR:DOMAIN. Jag undrar inte bara vad ERR:DOMAIN betyder, utan också vad 0^0 egentligen blir? För som Anton Sundin skulle sagt, jag går ju faktiskt bara samhäll. Så det här inlägget riktar sig till någon smart naturare där ute i cyberrymden; VAD I HELA FRIDEN ÄR 0^0?! (Även teknister och människor som gått ut gymnasiet kan få svara på frågan om det faller er in)


Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0