Matlagning

Idag hade vi gemensam matlagning på OLGY. Matlagningen delades upp i fem grupper (de fem olika köken), team Cajjsunk + TW och KH blev tilldelade att tillaga en smaskig kålsallad. I salladen skulle det ingå: vitkål, rödkål, russin, äpple, salt, olja och morötter. Jag stod för äpplena och russinen medan Elin stod för all kål och de andra två skötte morötterna. Tillsammans hjälptes vi åt med oljan och saltet. Dock tror jag att Holma hade gjort ett litet överskott på kol, för det blev kolsallad i hela köket. Jag tror aldrig att vårt köksbord har varit fyllt av så mycket kål och olja. Men salladen blev bra och knep till sig ett stabilt MVG av smakpanelen.

Nu sitter jag inburrad på mitt rum och ska snart ta tag i mitt matematiska liv och räkna lite imaginära tal och förändringshastigheter, det kan bli roligt, även om jag tvekar på det.

Lev väl/ Cajjiiiiiiis


Kommentarer
Postat av: TW

Bra jobbat köket! :D När blir kålfesten?

2009-10-19 @ 22:43:03
URL: http://westhers.blogg.se/
Postat av: Anonym

säkra källor såg en viss TW och SS byta saliv på helgens disco. är dom på g, elr är det tillfälligt?

2009-10-19 @ 23:17:29
Postat av: KEG

Låter fint med kolen :) hoppas all den andra maten också smakade bra!

2009-10-20 @ 02:23:07
Postat av: Klara

om ryktena är sanna (det vill säga det de själva sagt) så är dom till och med tillsammans!

2009-10-20 @ 07:22:18
URL: http://livetenligtklara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0