Söndag

Igår var vi som sagt var på årsfest i klubbstugan. Aftonen började med en en-timmes tur runt Botkyrka i buss. Sedan fick vi komma upp till klubbstugan, och där väntade välkomst drink och hytthäng. Jag, som för aftonen tillhörde den lite exklusivare gruppen, fick ha tillgång till Kareoke-hytten där det enbart spelades finska låtar. Långsamma finska låtar dessutom. Jag och fröken Lönnkvist gjorde ett försök, men det lät inte så bra.

Sedan var det dags för middag, och lite blandade sånger. Efter detta hängde vi runt, dansade mamma-dans (steg till vänster, steg till höger, svängiga rörelser med armarna) och hade km i kärringhäng. Jag som inte kände mig som en kärring fick istället agera pressfotograf. Det var trevligt. Dock kände jag mig grymt trött efter detta så jag valde att gå hem och sova. Detta gjorde jag med råge, och vaknade inte förän halv tio när jag fick sms från mor min.

Nu ska jag börja packa och fundera ut när jag ska ta pendeln till Flempan, för att hämta biljetten och sedan ta pendeln till Södertälje. Varför jag var så dum att jag övertalade mamma att skicka mig en uthämtningsbiljett vet jag inte, eftersom jag kunnat åkt direkt från Tullinge om jag haft en med utskrifts funktion. Men så är livet.



Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0