Fullspäckad dag

Idag har jag inte varit ledig som min kära kollega Elin utan istället varit i Örebro och kollat in Universitetsmässan. Det gick visserligen ganska fort då vi endast samlade på oss lite kataloger och papper från olika Universitet och Högskolor och så klart gick vi och tog godis från alla olika montrar. Det känns lite som ett måste när man är på mässa!

Efter mässan begav vi oss till baptistkyrkan vid namn Betelkyrkan i Örebro där jag, Malin och Klara skulle ha ett möte med pastorn Sören. Vi ska inte gå med i Betelkyrkan vi skulle bara utföra ett arbete vi har i skolan om just kristendomen och frikyrkor. Sören var snäll och han lärde oss ett och annat må jag säga. Det känns bra att ha utrrättat detta arbete och få sovmorgon från valfri religionskunskapslektion! När jag kom hem från Örebro var det dags för träning med Elin. Efter det blev det mathandling på ICA och jag har nu idag insett att jag inte ens kan äta grillad kyckling :( :( :( :( , stackars mig. Fast jag kan nog äta den om man tar bort skalet utanpå. Jävla (ursäkta ordvalet) tomatallergi, all allergi borde utrotas från vår planet. När jag fick se mina röda utslag på halsen gick jag och gnällde lite hos Elin och hon tyckte synd om mig vilket kändes som lite plåster på såren iallafall.

Jag hade inte behövt så allegisutslag om vi hade fått äta middagen vi hade tänkt, vilket i detta fall var laxfilé. Men nu är det så att det finns tjuvar på elevhemmet som snor laxfiléer, för jag tvekar på att laxfiléerna fått fötter. Nästa gång kedjar nog jag och Elin fast vår lax i frysen för säkerhutsskull.

Nej dags att ta tag i tvättmaskinen.

Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0