Lördag

Dagen har varit svettig. Riktigt svettig stundtals. Som när vi befann oss på Playground för inköp av regnställ. Eftersom jag förmodligen kommer behöva ha tröja på mig under regnstället fick jag låna en fleecetröja där. Detta inklusive det faktum att det var ca 10 grader varmare i affären än utomhus, gjorde att svetten lackade. Jag var lika svettig som efter ett av Cristers banlöpningspass. Av att pröva regnkläder.

Jacka gick rätt fort att hitta, dock underskattade expiditen min storlek och sa när jag krängde på mig en S "Du kommer nog nästan behöva XS". Men tji fick hon då jackan knappt gick att knäppa över tuttarna. Så vi fick skrota både XS och S och gå upp på M. Men det gjorde inget.

Dock stötte vi på ytterligare problem när vi skulle hitta ett par byxor till jackan. Först prövade jag S, sen M och slutligen L i alla möjliga dambyxor. Men inget gick, min rumpa höll på att spränga byxorna. Detta var mycket mystiskt och hela eftermiddagen har jag funderat på hur någon som faktiskt är storlek L skulle klara av att få på sig ett par byxor. För jag är inte särsklit fet om jag får säga det själv. Men byxorna fungerade helt enkelt inte så vi gick över på mansbyxorna. Där hittade vi ett par som faktiskt inte satt som ett korvskinn över rumpan och gick att stänga så dessa slog vi till på.




Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0