Etapp 1

Ja då var första dagens lopp överstökat. Etappen gick av stapeln på Rännesslätt i närheten av Eksjö. Dagens bana var relativt lätt med lite bushigt och slyigt på vissa ställen med en lång stor fet falukorv till ås som man skulle över på slutet, med höjdkurvor liknande väggar.

Då till resultatet som jag egentligen inte vill skriva ut men jag blir väl illa tvungen. Jag var dålig idag och bommade bort mig och hade inte alls huvudet med mig, icke full kontroll idag och jag skulle kunna avrunda mina extra svängar i skogen till 8 minuter. Efter min prestation landade jag på en 88 plats, inte okej. Två minuter längre fram i resultatlistan hittar vi Elin Sundqvist som drog det vassare strået av oss två idag. Hon hade lagt en krokis på den elfte kontrollen som befann sig på den höga åsen. Så nu står det 1-0 till Elin i interna "etappsegrar". Men hon får nog akta sig resterade dagar.

Vi sammanfattar dagen hittills som regnig, tråkig och dålig.Och vi blickar framåt mot imorgon då vi har senare start och ska ta en redig revansch.

/ Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0