Måndag

Idag har jag och min moder varit fruktansvärt aktiva. Vi började dagen klockan 8 med uppgång, för att klockan 9 ta oss ut till Vårsta för att kolla i Felix öra och för att vaccinera bägge mot rabies. Sedan bar det av till ICA på våningen över för att skaffa tilläggskort till mammas ICA kort.

Sen hem för lunch, stuvade morötter och bacon och potatis. Mycket gott.
Efter lunchen bar det av till huddinge där vi gick på banken för att skaffa mig kort som man kan betala i affär med, och det gick också bra. Fast Goran som hjälpte oss hade inte alla pommes på tallriken tyvärr.

När klockan sedan närmade sig 12 hade vi tagit oss tvärs över gatan in till synsam för att göra synundersökning. Där försökte mannen som skulle undersöka stjäla mina bankpapper, tills han insåg att jag inte skulle göra körkortstillståndssynundersökning utan en vanlig för att jag inte ser. Då fick vi åka hem igen när han inte hade tid innan lunch, för att sedan komma tillbaka till klockan två.

Dock var det inga större fel på mina ögon, -0.25. Dock anser jag ändå att jag ser dåligt på långt håll. Men det gör kanske inte så mycket. Jag får skaffa mig mptsvarigheten till läsglasögon om det blir jobbigt. Eller sitta längst fram i klassrummet.

Nu tittar jag på tv och äter apelsin. Det är gott.

Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0