Gårdagens brev

Igår hände en sak jag blev mycket arg över. Jag och Klara skulle gå till ICA och jag råkade få med mig ström adaptern till min gamin klocka. Då jag låst dörren till lägenheten så tänkte jag(smart som jag är) att jag lägger den utanför dörren till lägenheten, eftersom vi bara är olgy på denna våning. Ingen annan har något här att göra. Vi åker ner till ICA och jag tänker, "det vore jobbigt om någon skulle ta den, men vem gör det?!".

Vi kommer ner på ICA, köper vindruvor och åker upp igen. När vi kliver ut ur hissen så visar det sig att någon uppenbarligen visst haft något att göra på vår våning och att denne någon har tagit med sig min laddare. Jag tänker, det är säkert någon som kommit hem från styrkan och tagit in den till lägenheten. Den ligger inte i min lägenhet, så jag plingar på hos Rune. Han har inte tagit den, den finns inte hos etta tjejerna. Jag går då ner till ettan för att kolla hurvida någon av etta killarna bestämt sig för att jävlas med mig. Men det är ingen hemma. Jag blir då riktigt arg och frustrerad och går upp igen. Väl uppe författar jag en lapp i hissen, nedan syns den.



För er som inte kan se på lappen står det följande: Hej! Jag bor på våning två här och blev idag av med en laddare till min löparklocka som låg utanför min dörr mellan klockan 20.30-20.40. Du som känner dig träffad av denna lapp för väldigt gärna komma tillbaks med laddaren, annars kommer mina föräldrar och skjuter dig med sina jägar-gevär. Tack. PS. Jag är ledsen och saknar den. DS


Tyvärr gav denna lapp inget resultat och jag har ännu inte återfått min laddare. Dock har jag en mycket vänlig granne vid namn vi inte ska nämna då detta är en hemlis som jag inte kan hålla, som genom magi har fixat en ny till mig. TACK.


Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0