Söndag

Anledningen till noll blogg för min del imorn var att vi klockan åtta var på väg ut mot tävling, som gick bra. Sen kom vi hem, duschade, klädde på oss samt applicerade sminket. 50 minuter efter att vi anlänt till the Sundqvists mansion så var vi på väg ingen. Detta innebär för den uppmärksamme att vi inte hann äta mer lunch än banan och risifrutti. Men detta gjorde inget, eftersom detta innebar att vi var välförberedda inför bröllopsmiddagen.

Bröllopet som startadet 16.00 var mycket fint ute på en udde vid Gålö. Så fint att syster brast ut i häftigt snyftande som i sin tur höll på att orska att jag själv förstörde sminket. Men jag lyckades bita ihop och koncentreade mig fullt och helt på en liten ö med massa måsar en stund.

Middagen var bra, och det jag inte fick i mig av maten och drycken slukades glatt av mina bordskamrater. Precis som hemma, tänkte jag. Under middagen fick vi även lyssna till diverse tal, mycket underhållande sådana också. Det var inga "jag är ingen talare"- eller "jag ska försöka att fatta mig kort"-tal. Det var kul tal med mycket bilder och filmer och sånt. Detta uppskattades. En hel del skålar utbringades, jag skulle gissa på typ 50 men jag är osäker. Många var det.

Nu sitter jag och ska förbereda avfärd mot Neckmountain, Hallsberg för er som inte är invigda. Innan dess ska jag dock fika, lära syster hantera armklockan och packa ner fisken i ett par påsar och en låda.


Lev väl
Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0