Friday is tie-day

Dagen till ära befinner jag mig hemma i sköna Tullinge. Varför, undrar ni säkert inte. Men jag kan berätta detta ändå; det är nämligen så att vi fått lov.

Mycket glatt överraskad blev jag när jag kom hem och insåg att det minsann var 14 (14!) grader utomhus. Fantastiskt. Så jag tog en promenad med taxarna. Detta fick jag dock ångra bittert då det stannade en bil.

Denna bil, som för övrigt var knall rosa, undrar om man kommer till Tullinge strand. Tullinge strand Tullinge strand. Min hjärna tänker febrilt. Är det husen längs med stranden i Tullinge, måntro? Jag gissar på detta och börjar snällt förklara. Men det visar sig att jag eventuellt haft fel, alternativt förklarat väldigt dåligt då hon i framsätet säger "Men det var ju därifrån vi kom". Ehh jasså, tänker jag. Är jag verkligen så dålig. Men nej, det är jag inte. Det visade sig att jag visst förklarat rätt, det berättade nämligen min ömma moder för mig. Detta känns riktigt skönt, jag är inte lokalkännedoms handikappad.

Nu är det nog snart mat och sen så ska jag packa för imorn så åker vi till Bruksvallarna. Gött.



Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0