BRAND

När jag nu äntligen sent omsider kommit till Hallsberg är det första jag märker att det har flyttat in någon mystisk människa hos Klara och Malin. Efter närmare undersökningar inser Klara att det är minsann N. Simonin som har gjort sig rejält hemmastad.
Det andra jag märker är att spisen fortfarande står på! På fyran dessutom. Jag misstänker att någon (Carin förmodligen) fösöker bränna mig inne så att jag inte kan ta mig till skolan imorn. Jag tror att planen var att jag inte skulle märka något och sedan lägga papper på spisen och i hela lägenheten in till mitt rum och vidare till min säng där jag sedan själv skulle lägga mig och somna sött. När pappret på spisen sakta börjat brinna skulle hela lägenheten brinna ner och eftersom alla tidningar som ligger innanför dörren skulle tända på innan jag vaknat skulle jag ha dött när jag inte kommit ut ur lägenheten och brunnit upp i min säng. Men som tur var visste jag hur jag skulle hantera situationen och stängde lugnt av spisen.
Äntligen var jag utom fara, trodde jag och andades ut. Men, man ska inte ropa hej förän man kommit över bäcken. När jag kommer in på mitt rum, då märker jag att Cajjan, Och och Sunken har bajsat massor i akvariumet för att fösöka skapa en översvämming så att jag skulle drunkna när jag kom hit. Tur att det bara är tre fiskar och att de inte bajsar så mycket. Jag har idag kyckats avstyra två katastrofer. Puuuh.

Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0